Loader

Bemutatkozás - OktOpusz Projekt 2021-2023

Kárpát-medencei Oktatásszakértői Adatbázis

Kárpát-medencei Oktatásszakértői Adatbázis kialakítása és működtetése a határon túli magyar oktatás fejlődése érdekében.

Az ERASMUS+ programban (2021-1-HU01-KA220-SCH-000034382) támogatást nyertünk a projekt megvalósítására.

A projektben együttműködő szervezetek:

  • Innovatív Pedagógiai Műhely
  • Romániai Magyar Pedagógusok Szövetsége
  • Észak-bácskai Magyar Pedagógusok Egyesülete

A projekt kezdő időpontja: 2021. november 1.
A projekt befejezése: 2023. október 31.
Olvasson tovább Regisztráció

Pedagógustovábbképzés zajlott Pécsen

2024. július 12.

2024. július 3-6. között Pécsett valósult meg az Erasmus+ projekt keretében a projektbe1 most csatlakozott 26 szlovákiai pedagógus első képzése a Magyar Tudományos Akadémia székházában. A Magyarországon akkreditált pedagógustovábbképzés (Pedagógus továbbképzések, szakmai műhelyek tervezése, szervezése, vezetése) háromnapos jelenléti képzését egy online találkozó előzte meg, ahol a résztvevők tájékoztatást kaptak a háromnapos képzés szakmai és egyéb tudnivalóiról.

A képzéshez, innovatív módon, és a környezettudatosságot figyelembe véve, a Padlet felületen folyamatosan elérhető szakmai anyagok és a képzéshez kapcsolódó egyéb tartalmak találhatók. Ezekkel a résztvevők így már a képzés előtt megismerkedhettek.

A képzés során, a képzést elvégzett résztvevők

  • - elsajátították a pedagógus-továbbképzések (szakmai szolgáltatások) céljainak tanulási eredményekben történő megfogalmazási lehetőségeit,
  • - megismerték az élményalapú tanulás szemléletét, módszertanát,
  • - alkalmazni tudják a saját élményű tanuláson alapuló, műhely szemléletű továbbképzés módszereit, építve a horizontális tanulás elmeire, valamint a megoldásfókuszú megközelítésre.

A háromnapos kurzus végére saját, illetve kiválasztott sajátos pedagógiai-szakmai területükre vonatkozóan a résztvevők összeállították egy továbbképzés vagy szakmai műhely tematikáját, meghatározva a célcsoportot, a célt, elvárt eredményeket, módszereket, marketing elemeket. Ezeket a képzés végén prezentációval kísérve mutatták be egymásnak.

„A gyakorlati tudást jó hangulatban lehet megszerezni a legkönnyebben.” A továbbképzés ún. kilépőkártyáján megfogalmazott mondat jó összefoglalója a képzés további résztvevőjétől kapott visszajelzéseknek, ahol kiemelték a szakmai program feszes ívét és tartalmasságát, a szakmailag felkészült trénereket, a jó hangulatú, játékos-mozgásos feladatokkal tűzdelt képzési napok hasznosságát.

A csoport képzése a Zsolnay Fényfesztivál idején zajlott, így a várost a fénybe öltözött épületek és utcák során járhatták be esténként a pedagógusok, illetve egy tematikus városismertető „kisvonatozás” is belefért a szoros programba.

A képzés - ami az Erasmus+ Oktopusz II. projekt keretében valósult meg – elindította a most programba kerülő szlovákiai magyar pedagógusok személyes és szakmai összekapcsolódását, amely a Szlovákiai Magyar Pedagógusok Szövetség támogatásával a projekt végére újabb szakértőkkel gazdagítja a szlovákiai magyar pedagógusközösséget.

A program az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg.

Kik vagyunk és mit csinálunk

Prezentarea bazei de date

Elaborarea și operarea unei baze de date de experți în educație din Bazinul Carpatic pentru dezvoltarea educației maghiare din afara Ungariei

2021-1-HU01-KA220-SCH-000034382

Ni s-a acordat un grant în cadrul programului ERASMUS+ pentru implementarea proiectului.

Organizații care colaborează în cadrul proiectului:

Ø  Innovatív Pedagógiai Műhely

Ø  Uniunea Cadrelor Didactice Maghiare din România

Ø  Asociația Cadrelor Didactice Maghiare din Bačka de Nord

Data de începere a proiectului: 1 noiembrie 2021.

Data finalizării proiectului: 31 octombrie 2023

 

Scopul de bază al proiectului este de a realiza o bază de experți din rândul cadrelor didactice maghiare din afara Ungariei, de a dezvolta competențele experților, de a promova dezvoltarea educației minorităților maghiare și de a stabili o bază profesională pentru cooperarea cu societatea majoritară și cu instituțiile sale de învățământ.

Educația este un aspect esențial în vederea păstrării identității și culturii minorităților maghiare care trăiesc în țările partenere în proiect. În România și Serbia, învățământul în limba maghiară pentru cele 1 440 000 și, respectiv, 293 000 de persoane aparținând minorităților este organizat în mod legal, aici funcționează școli în limba de predare maghiară și sunt publicate manuale în limba maghiară. Pentru ca sistemul de învățământ în limba maghiară pentru minorități să se mențină și să se dezvolte, este esențial ca profesioniștii cu experiență în propriul lor sistem să fie incluși în cercurile de experți care influențează nu numai dezvoltarea propriei rețele instituționale, ci și planurile și ideile de politică profesională și educațională ale statului majoritar.

Experții din cadrul Innovatív Pedagógiai Műhely colaborează de aproape un deceniu cu Uniunea Cadrelor Didactice Maghiare din România și cu Asociația Cadrelor Didactice Maghiare din Bačka de Nord în punerea în aplicare a diferitelor dezvoltări de conținut educațional și cursuri de formare.

Innovatív Pedagógiai Műhely a organizat și coordonat mai multe ateliere de lucru profesionale în Ungaria și România, unde am discutat despre oportunitățile și direcțiile de dezvoltare cu reprezentanți ai organizațiilor cadrelor didactice maghiare din afara Ungariei. Aici s-a luat decizia că cel mai important obiectiv strategic este consolidarea mediului de experți al organizațiilor maghiare de cadre didactice care activează în afara granițelor Ungariei și dezvoltarea competențelor acestora.

Am decis să creăm un sistem formalizat prin care să punem profesioniștii locali în poziția de a fi generatori de dezvoltare continuă și de reînnoire profesională. Scopul nostru este de a crea un sistem de formare și autoformare pentru experți care să servească acestui scop.

Pe durata proiectului, vom organiza mai multe evenimente de diseminare și workshopuri profesional, unde vom găzdui, de asemenea, experți din alte organizații ale cadrelor didactice maghiare din Bazinul Carpatic pentru reflecție comună și schimb de idei. Baza de date de experți va fi, desigur, concepută în așa fel încât organizațiile și profesioniștii interesați să i se poată alătura în viitor.

 


Consorțiu

Atelierului Pedagogic Inovativ

Fondatorii lui Innovatív Pedagógiai Műhely­­­ nonprofit kft. sunt implicați de zeci de ani în domeniul formării, a dezvoltării organizaționale, a formării cadrelor didactice și a educației continue, precum in sprijinului pentru inovare.

În 2019, am fondat asociația cu scopul de a crea o oportunitatea de a organiza schimburi profesionale, ateliere de lucru și cursuri de formare pentru cadrele didactice de peste granițe și nu numai. Credem că cel mai mult putem învăța unii de la alții. De aceea, nu ne limităm la cursuri, ci poți lua parte la schimburi de cunoștințe, învățare prin experiență și discuții pline de umor.


Uniunea Cadrelor Didactice Maghiare din România

Înființată în 1991, uniunea noastră își propune să promoveze predarea și educația de calitate în limba maghiară la toate nivelurile învățământului public din România. Ne-am angajat să participăm activ la procesul de democratizare a sistemului de învățământ românesc și să reprezentăm interesele și pozițiile celor implicați în învățământul cu predare în limba maghiară.

Împreună cu organizațiile județene și cele patru centre metodico-educative regionale - Székelyföldi din Miercurea-Ciuc, Teleki din Sovata, Gál Kelemen din Cluj și Partium din Oradea - unim rețeaua instituțiilor de învățământ cu predare în limba maghiară din România, care își propune să îmbunătățească calitatea învățământului în limba maghiară din România și să ofere o gamă largă de cursuri de perfecționare exigente și moderne pentru profesori.


Asociația Cadrelor Didactice Maghiare din Bačka de Nord

Asociația Cadrelor Didactice Maghiare din Bačka de Nord a fost înființată în 1995 și își sărbătorește cea de-a 20-a aniversare în 2015.

Scopul principal al activităților noastre este de a reuni cadrele didactice care predau în limba maghiară, de a le oferi o pregătire profesională adecvată și de a organiza tabere, tabere specializate, excursii și concursuri pentru profesori și elevi, nu numai în regiunea Bačka de Nord, ci și în toate școlile maghiare din Voivodina. Organizația noastră are aproape 1000 de cadre didactice care participă la activitatea asociației și la evenimentele organizate de aceasta. Începând de anul trecut, Asociația noastră deține un imobil, ceea ce ne oferă posibilitatea de a ne extinde activitatea cu noi activități: plănuim să creăm o bibliotecă profesională și să formăm noi grupuri profesionale, precum și să implicăm cadrele didactice pensionate în activitatea noastră.

Scopul bazei de date a experților este de a contribui la menținerea și dezvoltarea învățământului de calitate în limba maghiară din afara Ungariei. Experții incluși în baza de date sunt capabili și dornici să ajute instituțiile de învățământ și cadrele didactice din cadrul acestora, precum și pe alți profesioniști, să își atingă obiectivele prin cursuri de formare continuă, prin consultanță de specialitate, prin sprijinirea și managementul dezvoltărilor și inovațiilor.

Întrucât baza de date este deschisă, dacă sunt îndeplinite condițiile necesare, aveți posibilitatea de a vă înscrie în calitate de expert.

Baza de date este calificată, iar profesioniștii incluși în ea au cunoștințele și competențele necesare pentru formarea și dezvoltarea profesională a cadrelor didactice.

A romániai és a szerbiai közoktatás szerkezete

Országsajátosságok

Învățământul maghiar din România face parte din sistemul de învățământ de stat românesc și este coordonat de Ministerul Educației. În cadrul ministerului se află Secretariatul de Stat pentru Învățământul Minorităților, care este condus de obicei de o persoană de naționalitate maghiară, deoarece ei constituie cea mai numeroasă minoritate națională din România. Fiecare județ are un inspectorat școlar, iar în județele cu populație maghiară, în funcție de numărul lor, un inspector școlar general, un inspector școlar general adjunct sau un inspector școlar pentru minorități este responsabil pentru învățământul în limba maghiară. Profesorii sunt numiți în urma concursurilor organizate de inspectorate. Majoritatea școlilor de stat din România sunt administrate de municipalități, dar și bisericile istorice contribuie la finanțarea rețelei școlare maghiare (Arhiepiscopia Romano-Catolică din Alba Iulia, Eparhia Reformată din Transilvania, Eparhia Reformată de pe lângă Piatra Craiului, Biserica Unitariană Maghiară).

Cadrele didactice sunt formate în universități prin absolvirea unui modul pedagogic. Formarea continuă a cadrelor didactice este asigurată de casele corpului didactic județene (cursuri de limba maghiară sunt oferite în mod regulat de casele din județele Harghita, Covasna și Mureș) și de Centrul Național de Formare Continuă în limba maghiară din Oradea.

În România, sistemul de învățământ este format din învățământ preșcolar, învățământ general, învățământ liceal și învățământ superior.

Învățământ preșcolar
Creșă (0-3 ani)
Grădiniță (3-6 ani)
Învățământ primar (ISCED 1)
Clasă pregătitoare
clasele 1-4.
Învățământ general ( gimnazial) (ISCED 2)
clasele 5-8.
Învățământ liceal (ISCED 3)
Licee Teoretice: specializări Matematică și Informatică, Filologie, Științe ale Naturii, Științe Sociale
Învățământ vocațional: profilurile sportiv, artistic, pedagogic, teologic, militar
Licee tehnologice: Cursuri de 4 ani, cu bacalaureat
Școli profesionale: Cursuri de 3 ani, fără bacalaureat
Școli postliceale (ISCED 4)
formare profesională postliceală la nivel tehnic terțiar (se poate înscrie fără diplomă de bacalaureat), de obicei de doi sau trei ani.
Învățământ superior
Studii universitare de licență
Studii universitare de master
Studii universitare de doctorat

Formele de învățământ

Tipul de învățământ:
Educație în masă
Educație specială
Formele de organizare:
învățământ cu frecvență
învățământ cu frecvență redusă
Tipul de formare:
Normal
Simultan
Integrat
Complementar

Învățământul în limba maghiară

Aproximativ 150.000 de elevi din România studiază în instituții de învățământ în limba maghiară, de la grădinițe până la școli postliceale.

Optsprezece județe din România au clase în limba maghiară în învățământul de stat, în Caransebeș există doar grupe de grădiniță (celelalte județe transilvănene sunt: Arad, Bistrița Năsăud, Bihor, Brașov, Alba, Harghita, Hunedoara, Cluj, Covasna, Mureș, Maramureș, Satu Mare, Sibiu, Sălaj, Timiș), iar în afara Transilvaniei există clase în limba maghiară în Bacău și București. În timp ce clasele de școală primară și generală există în toate județele, învățământul secundar este deja diferențiat semnificativ în funcție de zonă: în județele sporadice (așa-numitele județe "cu o singură școală"), există o predominanță a educației teoretice în detrimentul educației profesionale și a profilurilor vocaționale, ceea ce limitează, de asemenea, în mod semnificativ, alegerile în privința carierei.

Elevii care studiază în limba maghiară sunt concentrați în școli mai mici, aproximativ 2/3 dintre ei studiind exclusiv în instituții de limbă maghiară și 1/3 în instituții cu predare în limbi mixte.

Învățământul în limba maghiară este subreprezentat în clasele cu nevoi educaționale speciale și în clasele cu frecvență redusă, dar este suprareprezentat în învățământul simultan (clase combinate): aproximativ 11% dintre elevi frecventează acest tip de învățământ, în comparație cu 21% în cazul elevilor maghiari.

Az Oktatásszakértői Adatbázis bemutatása

Aktuális híreink
Hírek

Szlovákiai magyar pedagógusok Pécsen

Az „OktOpusz Kárpát-medencei oktatásszakmai műhely fejlesztése és működtetése” című ERASMUS+ projekt részeként 2024 januárjától a Szlovákiai Magyar Pedagógusok Szövetsége partnerszervezetként csatlakozott. A projekt célja egy szakmai közösség kialakítása, amely támogatja a határon túli magyar pedagógusok szakértői felkészítését és együttműködését. A képzést Tratnyek Magdolna és Mandák Csaba tartotta, akiket Besnyi Izabella segített a projekt vezetőinek munkájában. A riportban megszólal Kardos Kornélia, a szádalmási alapiskola pedagógusa, valamint Ádám Lilla, a rimaszombati Tompa Mihály Református Gimnázium tanára, akik részt vettek a képzésen. Az is kiderül, hogy honnan érkeztek a pedagógusok Pécsre, ezt Majer Anna, az SZMPSZ pályázati koordinátora mondja el. A képzés tapasztalatairól és résztvevőinek élményeiről Tamás Ákos készített összeállítást.

Hírek

Oktopusz II.

Oktopusz Kárpát-medencei oktatásszakmai műhely fejlesztése és működtetése
2023-1-HU01-KA220-SCH-000152750


Folytatódik  Erasmus+ projektünk, melynek célja egy együttműködő  szakmai közösség működtetése, a határon túli magyar pedagógusok szakértői felkészítése, támogatása révén.
A korábbi konzorciumhoz - Innovatív Pedagógiai Műhely, Romániai Magyar Pedagógusok Szövetsége, Észak-bácskai Magyar Pedagógusok Egyesülete -  új partnerként csatlakozik a Szlovákiai Magyar Pedagógusok Szövetsége és a Vajdasági Magyar Pedagógusok Egyesülete így  a közös munka során lehetőség nyílik a határon túli magyar pedagógus szervezetek közötti szakmai együttműködés kiteljesítésére is.


A projekt célja egy olyan Kárpát-medencei szakmai közösség létrehozása és fejlesztése, mely támogatást képes nyújtani a határon túli minőségi magyar nyelvű oktatás fennmaradásához és fejlesztéséhez.


Az OktOpusz II. projektben folytatjuk a 2021-ben megkezdett fejlesztéseket, de új elemekkel is bővül a projekt.
A projekt kezdő időpontja: 2023. december 31.
A projekt befejezése: 2026. december 30.


OktOpusz Kárpát-medencei oktatásszakmai műhely fejlesztése és működtetése (2023-1-HU01-KA220-SCH-000152750)

Folytatódik sikeres Erasmus+ projektünk, melynek célja egy együttműködő  szakmai közösség működtetése, a határon túli magyar pedagógusok szakértői felkészítése, támogatása révén.
A korábbi konzorciumhoz - Innovatív Pedagógiai Műhely, Romániai Magyar Pedagógusok Szövetsége, Vajdasági Magyar Pedagógusok Egyesülete -  új partnerként csatlakozik a Szlovákiai Magyar Pedagógusok Szövetsége és a Vajdasági Magyar Pedagógusok Egyesülete így  a közös munka során lehetőség nyílik a határon túli magyar pedagógus szervezetek közötti szakmai együttműködés kiteljesítésére is.


A projekt célja egy olyan Kárpát-medencei szakmai közösség létrehozása és fejlesztése, mely támogatást képes nyújtani a határon túli minőségi magyar nyelvű oktatás fennmaradásához és fejlesztéséhez.


Az OktOpusz II. projektben folytatjuk a 2021-ben megkezdett fejlesztéseket. Ez egyrészt azt jelenti, hogy az újonnan csatlakozó szervezetek, illetve pedagógusok felkészülésben részesülnek a szakértői adatbázishoz történő csatlakozáshoz. Ebben a felkészítésben innovatív elem, hogy a korábban már az adatbázishoz csatlakozott pedagógusok is közreműködnek majd.
75 új szakember bevonására kerül sor, akik számos képzési lehetőséget kapnak a szakértővé válás útján, ugyanakkor az adatbázisban már szereplő szakértők nonformális és informális tanulási alkalmak, szakértői műhelyek keretében mentorálásban részesülnek a szakértői életpálya építésében. Mindezekkel a tevékenységekkel a projekt hozzájárul a résztvevő pedagógusok szakmai professzionalizálódásához.


Másrészt megvalósul  a www.oktoped.hu oldalon elérhető szakértői adatbázis továbbfejlesztése, bővítése, az oktatási intézmények vezetőinek tájékoztatása az adatbázisban megjelenő szakértelem  felhasználásának lehetőségeiről, ezáltal is emelve a határon túli magyar nyelvű oktatás színvonalát, elősegítve a pedagógusok szakmai fejlődését.


Az adatbázis működtetésével megnyílik a lehetőség a szolgáltatást kereső intézmények, pedagógusok oktatási döntéshozók számára, hogy megtalálják azokat a szakértőket, akik az adott területen segítséget tudnak nyújtani, illetve a szakértőknek lehetőséget teremt a szakmai bemutatkozásra, megjelenésre. Tanulási lehetőségekkel támogatja a csatlakozó pedagógusokat szakmai fejlődésükben. Lehetőséget biztosít a transznacionális tapasztalatcserére, mobilitásra, új partnerségek, megalapozására.


A regisztrált szakértők további támogatást kapnak ahhoz, hogy közösségeikben támogatni tudják a tudásmenedzsment folyamatokat, mozgatói legyenek a helyben történő fejlesztéseknek. A szakértők ugyanakkor további közösségek számára nyújthanak segítséget helyi innovációk beindításában, továbbképzések megszervezésében.


Az OktOpusz II, felhasználva a szerveztek tapasztalatait a helyi erőforrások megerősítésére és fejlesztésére, valamint a tarnsznacionális együttműködésre koncentrál. Olyan tudásteremtő műhely létrehozását és működtetését teszi lehetővé, ahol lehetőség adódik a nemzetközi együttműködésre, közös munkára, nem csak a szerveztek vezetői között, hanem a gyakorló pedagógusok közösségében is.


A projektbe való bekapcsolódás lehetőségéről, a projekt eseményeiről a partnerszervezetek honlapján, közösségi platformjain valamint a www.oktoped.hu oldalon adunk tájékoztatást.


Rendezvények

Szakmai nap Szabadkán

Erdélyi és vajdasági pedagógusok gondolkodtak együtt ismét a Kárpát-medencei magyar anyanyelvi oktatás jövőjéről, attól a gondolattól vezérelve, hogy egymástól tudunk a legtöbbet és a leghatékonyabban tanulni.

A Szabadkán, az  Ivan Sarić Műszaki Iskolában megrendezett szakmai napon azok a pedagógusok vettek részt, akik a Kárpát-medencei Oktatásszakértői Adatbázis kialakítása és működtetése a határon túli magyar oktatás fejlődése érdekében 2021-2023 Erasmus + projekt keretében keresik a jó gyakorlatok és a szakértő tudás megosztásának lehetőségeit.

A szakmai programot az Észak-bácskai Magyar Pedagógusok Egyesülete, a Romániai Magyar Pedagógusok Szövetsége és a magyarországi Innovatív Pedagógiai Műhely szervezte.

„Azt gondoljuk, hogy ez egy nagyon jó lehetőség hiszen két különböző régió, két különböző ország pedagógusai jöttek össze, de ugyanakkor közös számunkra az, hogy minden régió a kisebbség nyelvén oktat."- emelte ki De Negri Ibolya, az Észak-bácskai Magyar Pedagógusok Egyesületének elnöke.

„A Romániai Magyar Pedagógusok Szövetségénél mi úgy gondoljuk, hogy ez a lehetőség elsősorban azt jelenti a pedagógusok számára, hogy érezhetik, nincsenek egyedül.” – nyilatkozta a programmal kapcsolatban Köllő Zsófia, a Romániai Magyar Pedagógusok Szövetségének programigazgatója.

"Tegyük hozzáférhetővé  a szakmai kompetenciákat vagyis váljon elérhetővé az érdeklődők számára.”- foglalta össze a projekt fő törekvését Tratnyek Magdolna, az Innovatív Pedagógiai Műhely szakmai vezetője, hiszen a szakmai nap célja a szakértői adatbázis tartalommal való feltöltése volt. A résztvevő pedagógusok megismerhették és kipróbálhatták az információk  feltöltésének lépéseit, illetve számos tanácsot kaptak a feltöltésre kerülő anyagok tartalmával kapcsolatosan.

Az adatbázisba kerülő tartalmak alapján a szakértők kereshetővé válnak majd az erre a célra fejlesztett nyilvános online felületen. Így, azok az intézményvezetők, akik képzést szeretnének szervezni pedagógusaik számára az érdeklődésüknek megfelelő szakterületen belül pár kattintással megtalálhatják a  hozzájuk legközelebb működő, vagy számukra legszimpatikusabb szakértőt.

A szakmai napot egy lazább program követte. Az Erdélyből érkezett pedagógusok Szabadkával és Újvidékkel ismerkedtek.


Rendezvények

XXIV. Országos Közoktatási és Szakképzési Szakértői Konferencia

Önálló szekcióval mutatkozott be Egerben, a XXIV. Országos Közoktatási és Szakképzési Szakértői Konferencián az OktOpusz - Kárpát-medencei Oktatásszakértői Adatbázis kialakítása Erasmus+ KA2 Program, melyet a Romániai Magyar Pedagógusok Szövetségével, valamint az Észak-Bácskai Magyar Pedagógusok Egyesületével partnerségben bonyolítunk le.

A rendkívüli érdeklődésnek örvendő szekció címe Szakértői együttműködés partnerségben - Erasmus+ 2021 volt.



Projektek

Aktuális projektjeink

Rendezvények

Kárpát-medencei Oktatásszakértői Adatbázis kialakítása és működtetése a határon túli magyar oktatás fejlődése érdekében

Partnerségi együttműködések a köznevelés területén

2023-1-HU01-KA220-SCH-000152750

A projektet megvalósító szervezetek:

    Innovatív Pedagógiai Műhely Nonprofit Kft. (IPM) - Magyarország (H)
    Romániai Magyar Pedagógusok Szövetsége (RMPSZ) - Románia (RO)
    Észak-Bácskai Magyar Pedagógusok Egyesülete (ÉMPE) - Szerbia (SER)
    Szlovákiai Magyar Pedagógusok Szövetsége (SLO)
    Vajdasági Magyar Pedagógusok Egyesülete (SER)



A projekt rövid elnevezése: OKTOPUSZ II.

Rendezvények

Kárpát-medencei Oktatásszakértői Adatbázis kialakítása és működtetése a határon túli magyar oktatás fejlődése érdekében

Partnerségi együttműködések a köznevelés területén

2021-1-HU01-KA220-SCH-000034382

A projektet megvalósító szervezetek:

  • Innovatív Pedagógiai Műhely Nonprofit Kft. (IPM) - Magyarország (H)
  • Romániai Magyar Pedagógusok Szövetsége (RMPSZ) - Románia (RO)
  • Észak-Bácskai Magyar Pedagógusok Egyesülete (ÉMPE) - Szerbia (SER)

A projekt rövid elnevezése: OKTOPUSZ

Keressen regisztrált szakértőink között!

Az adatbázisban történő kereséshez nem szükséges regisztrálni. A továbblépéshez fogadja el az Innovatív Pedagógiai Műhely weblappal kapcsolatos adatkezelésekre vonatkozó adatvédelmi tájékoztatóját (megtekinthető az adatvédelmi tájékoztató oldalon)